o mnie

Z grafiką i poligrafią związany jestem od 25 lat… Kiedyś to były wspaniałe czasy…  Wydawnictw było więcej niż komputerów, przy pomocy których można było przygotować coś do druku! Chętni ustawiali się w kolejce… A monitory były „bursztynowe”… Potem była mała rewolucja! Pojawiły się monitory „white paper”… 🙂

Dziś nawet niewielka różnica barwy w układzie: aparat fotograficzny – monitor – proof – druk – wywołuje sprzeciw. Chcemy, aby zarządzanie barwą było perfekcyjne i skuteczne. Nawet drobne niezgodności w reprodukcji barwy powodują problemy i są powodem reklamacji! I pytania skąd te problemy?

Ale mam też dobre informacje! Wydając stosunkowo niewielką sumę na odpowiedni zestaw: aparat fotograficzny – monitor – drukarka, i wdrażając zarządzanie barwą, można uzyskać prawie 100% zgodności odwzorowania barwy na odbitkach fotograficznych, proofach i wydrukach!

Jak to zrobić? Zadzwońcie lub napiszcie e-maila.

Kilka słów o mnie!

Jestem absolwentem filmoznawstwa UJ, dawno temu byłem krytykiem filmowym i dziennikarzem 🙂
Po studiach pracowałem jako redaktor techniczny w Wydawnictwie A&B, grafik w Agencji Reklamowej Domino, szef działu DTP w Drukarni Poligraf’90, operator w studiu prepress Wydawnictwa Vesalius, specjalista ds. wydawniczych w Teatrze im. Słowackiego.
Obecnie jestem grafikiem, szkoleniowcem, wykładowcą na kierunku Grafika reklamowa w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie oraz na kierunku Edytorstwo na UJ. Jako niezależny konsultant specjalizuje się w zarządzaniu barwą i w kontroli jakości druku. Kalibruję systemy proofingowe oraz urządzenia prepress i DTP. Posiadam certyfikat „Adobe Publishing Expert”.

Proponowane szkolenia to grafika i DTP, przygotowanie publikacji do druku oraz zarządzanie barwą i kontrola jakości w druku. Od kilku lat w kręgu moich zainteresowań są również publikacje elektroniczne i animacje HTML5.

.